نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3702
-
الف
+

حضور 2 سینماگر ایرانی در افغانستان

2 سینماگر پرآوازه ایرانی به منظور برگزاری کورس های آموزشی به افغانستان سفر می کنند.

به گزارش آی فیلم2، «صحرا کریمی» رئیس افغان فلم با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از حضور «صابر ابر» و «الهام کردا» 2 سینماگر پراوازه ایرانی در کابل برای برگزاری یک دوره آموزشی خبر داد.

قرار است صابر ابر در کارگاهی با عنوان «بدن و بیان» و الهام کردا نیز در کارگاهی با عنوان «خلاقیت و بداهه» در کابل میزبان هنرجویان افغانستانی باشند.

همچنین قرار است یک همایش با عنوان «گپ‌وگفت درباره سینما» با حضور این دو هنرمند در کابل برگزار شود.

این درحالی است که برای نخستین بار جشنواره ملی فلم افغانستان امسال زیر نام «لاجورد» برای ده روز در ماه قوس برگزار می‌شود.

جشنواره‌های فلم زنان هرات و مهرگان در افغانستان همه ساله برگزار می‌شوند، اما این نخستین‌بار است که حکومت چنین جشنواره‌یی برگزار می‌کند.

برای برگزاری این جشنواره فلم‌هایی که در میان سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۹ هجری خورشیدی ساخته شده اند، در پنج بخش نامزد دریافت جایزه خواهند شد.

 به گفته‌ی مسوولان افغان فلم، در جشنواره ملی فلم لاجورد ۵۵ فلم در ژانرهای مختلف برای رقابت نامزد شده‌اند.  برای بهترین‌ فلم‌ها که از سوی داوران گزینش می‌شوند، تندیس لاجورد اهدا خواهد شد.

بخش اصلی جشنواره شامل «فلم بلند داستانی»، «فلم کوتاه داستانی»، «فلم مستند بلند»، «فلم مستند کوتاه»، و «انیمیشن» می باشد.

همچنان «بهترین فلم اول»، «نگاه نو»، «منتخب مردم»، «منتخب هیات داوران» و «بهترین فلم سینمایی عامه پسند» از بخش های فرعی نخستین جشنواره ملی فلم افغانستان می باشد.

از میان فلم‌های رسیده به این جشنواره، ۲۰ فلم در بخش فلم‌های داستانی، ۴۰ فلم در بخش فلم کوتاه، ۱۵ مستند داستانی، ۳۰ مستند کوتاه و پنج فلم انیمیشن به رقابت خواهند رفت.

فلم‌های برنده در جریان ده روز برگزاری جشنواره درماه قوس، اعلام خواهند شد.

نظر شما
ارسال نظر